Tuesday, July 13, 2010

1st step to healthy cell and health

THE BUILDING BLOCK of LIFE....................CELLS


Our body comprises of many systems such as digestive system, respiratory and circulatory system, immune system, nervous system and etc. Each system consists of different types of organs. Each organ comprising tissues, widely different in structures and functions. A tissue is a collection of cells that is similar in structure and function that group together.


Thus, a cell is the basic unit of life. Human body comprises of approximately 100 trillion cells. It is the fundamental structuring and functioning unit of all living organisms. In order for our internal systems and body functions to perform at their peak efficiency, we need to have healthy and vigorous cells.


But how to manage the health of our cells?

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


Unit Asas Segala Kehidupan....................SEL


Tubuh badan kita terdiri daripada banyak sistem seperti sistem percernaan, sistem respirasi dan sistem peredaran, sistem keimunan, sistem saraf dan lain-lain lagi. Setiap sistem terdiri daripada organ - organ yang berlainan. Setiap organ mengandungi tisu dengan struktur dan fungsi yang jauh berbeza. Tisu adalah koleksi sel yang mempunyai struktur dan fungsi yang sama. Oleh itu, sel adalah unit asas segala kehidupan.


Tubuh badan manusia terdiri daripada 100 trilion sel. Sel merupakan unit struktur dan fungsi yang paling asas untuk segala hidupan. Kita memerlukan sel - sel badan yang sihat dan cergas untuk membolehkan sistem dalaman badan kita berfungsi pada tahap optima.


Bagaimanakah kita boleh memelihara kesihatan sel badan?



Reishi Gano (RG) , Ganocelium (GL)


  • Initial step to revitalize your cells is to thoroughly eliminate toxins from your body.
  • Besides the stubborn stools in our colon, toxins that accumulate in our body also include free radicals produced by metabolism in our body, by-products of body metabolism, heavy metals, food additives, pesticides, airborne and waterborne pollutants, drug, dioxin and etc.
  • These toxins exert pressure on our internal body functions and eventually squeeze energy out of our body.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


  • Langkah pertama untuk memulihara sel anda adalah dengan menyingkirkan toksin yang terdapat di dalam badan anda.
  • Di samping tinja degil yang terlekat di dalam usus, toksin yang terkumpul di dalam badan termasuklah radikal bebas yang dihasilkan oleh metabolisme di dalam badan kita, hasil sampingan yang dikeluarkan oleh metabolisme tubuh, logam berat, aditif makanan, racun perosak, bahan pencemaran udara dan air, ubat-ubatan, dioksin dan lain-lain.
  • Toksin-toksin ini mendesak dan mengganggu sistem dalaman kita dan akhirnya akan menghauskan tenaga kita.



http://www.dxnmalaysia.com/

No comments: