Friday, July 2, 2010

Lion's Mane Mushroom Tablet



Lion´s Mane kaya dengan pelbagai khasiat dan bahan aktif yang diperlukan oleh tubuh manusia:

  • Protein
  • Polisakarida
  • Potassium
  • Ergostrol
  • Erinancines dan lain-lain

Lion´s Mane adalah makanan yang sangat berkhasiat dan amat bernilai di China dan Jepun sejak beratus-ratus tahun dahulu. Ia dikenali sebagai Lion´s Mane kerana rupanya yang kelihatan seperti surai singa. Ia berwarna kuning krim, dan kaya dengan pelbagai nutrien, mineral, polisakarida, adenosin, asid oleanolik dan protein.

Analisis menunjukkan bahawa kandungan sumber mineral seperti potassium dan fosfat di dalam cendawan Hericium adalah lebih tinggi jika berbanding dengan jenis cendawan yang lain. Kandungan asid amino pula adalah sebanyak 15.9% dan terdapat 32 bahan aromatik di dalam fruiting body Hericium erinaceus jika dibandingkan dengan Pleurotus ostreatus, Coprinus comatus dan Agaricus bisporus.



. . . . . . . . . . . .



Lion's Mane mushroom has been a very nutritious and essential food in China and Japan for hundreds of years. Contains bioactive substances such as polysaccharides, adenosine, hericenones and erinacines, Lion's Mane is also known as the "bear's head" and "monkey head" mushroom that is rich in essential amino acids needed by the body.

Lion´s Mane mushroom helps to support a healthy digestive system. It improves indigestion, relieves stomach and duodenal ulcer and chronic gastritis. In addition, Lion's Mane mushroom helps to maintain a healthy nervous system.

DXN Lion's Mane tablet offers you a convenient way to strengthen your body system anytime, anywhere.



Packaging size:

120 tablets - WM RM 69.50 / EM RM 73.00

No comments: